Aktuelles / News

World Marketing Congress

14.08.2018 -

Joe Hair (University of South Alabama), Christian Ringle (Hamburg University of Technology), and Marko Sarstedt (OVGU) are organizing the track "Marketing Research: Methods, Measures, and Analytics" at the 2019 World Marketing Congress to be held in Edinburgh on July 9-12, 2019. We welcome all submissions to our track. Submission deadline is October 01, 2018. For further information please check the call for papers at https://easychair.org/cfp/AMSWMC22.

mehr ...

Scientific Project: Practical Implications of Marketing Theory

27.07.2018 -

Der Lehrstuhl für Marketing der OvGU freut sich Ihnen mitteilen zu können, das im Wintersemester 18/19 ein wissenschaftliches Projekt angeboten werden kann.

Es handelt sich um ein Projekt mit Schwerpunkt Practical Implications of Marketing Theory.

Eine kurze Themenübersicht ist bereits veröffentlicht, weitere Informationen erscheinen in Kürze auf der Seite, zu finden auch über den Reiter Lehre/Studium -> Wintersemester 18/19. Wir wünschen allen Bewerbern und Teilnehmern viel Erfolg!

//

The Chair of Marketing is happy to announce a scientific project upcoming this winter term 18/19.

The project focuses on the Practical Implications of Marketing Theory.

Following the link atop, we already added some information about the topics regarding this project. Further information will be announced soon. We wish only the best for all applicants and participants!

mehr ...

Volksstimme berichtet über Seminar mit Mellow Mark

14.07.2018 -

Volksstimme berichtet über Seminar mit Mellow Mark

Im Rahmen unseres Marketing-Seminares „Current Trends in Marketing Research“ fand im Sommersemester 2018 eine Kooperation mit dem Echogewinner Mellow Mark statt. Ziel des Seminares war es, Mark Schlumbergers aka Mellow Mark Social-Media-Präsenz auf den Kanälen Instagram, Facebook und YouTube zu verbessern. Zusätzlich sollten Marketing-Strategien entwickelt werden, mit denen der Musiker sowohl neue Abonnenten und Fans für sich gewinnen, als auch den Verkauf seines neuen Albums Nomade 2.0 erhöhen kann. Zum Abschluss dieses Seminares berichtete die Volksstimme am Samstag, den 14. Juli 2018.

Sie finden den Artikel hier!

mehr ...

The Consumer Research Cluster welcomes Prof. Nina Krey on July 23, 2018

11.07.2018 -

The Consumer Research Cluster (Asst. Prof. Lichters) welcomes

Prof. Nina Krey

for a research talk in the series Friends of Consumer Research (FoCoRe)
on July 23th 2018 at 14:00 o’clock Faculty center (Building 22A).

The Title is:

 The Impact of Different Environments on the Touch-Value Relationship

For more information please look here!

mehr ...

Vortrag von Prof. Jun Hwa Cheah am 03.07.2018

29.06.2018 -

Der Lehrstuhl für Marketing freut sich, einen weiteren Vortrag anzukündigen. Zu Gast sein wird Herr Jun Hwa Cheah, Professor für Marketing an der Universiti Teknologi Malaysia. Der Titel seines Vortrags lautet:

„Bridging the Gap between Explanatory and Prediction in PLS-SEM”.

Wann: Am 03.07.2018 um 14:15 Uhr.

Wo:    Im Gebäude 22 Raum 225 (Fakultätszentrum).

Jun Hwa (Jacky) Cheah ist Professor für Marketing an der Universiti Teknologi Malaysia und Senior Lecture an der Azman Hashim International Business School. Seine Forschung konzentriert sich auf die Bereiche Marketing, Advertising, Consumer Behavior und Structural Equation Modeling. Er publizierte bereits im International Journal of Business and Social Science, International Journal of Economics and Management, International Journal of Business and Society, Journal of Applied Structural Equation Modeling, Journal of Management Development und anderen.

Wir freuen uns auf zahlreiche Besucher! Hier ist der Link zum Aushang.

 

mehr ...

Gastvortrag Carglass

31.05.2018 -

Der Lehrstuhl für Marketing lädt zum Gastvortrag ein:
Am 05.06.2018
um 11:15 Uhr
im Gebäude 26-Hörsaal 1

Zu Gast sein wird Verena Schödel, Head of Advertising von Carglass.

Das Thema ihres Vortrages lautet:
„Das Prinzip Carglass - Konsistente Markenführung mit System“

Weitere Informationen finden Sie hier!

mehr ...

Lehrstuhl für Marketing New publication on single item scaling
 
The study titled “Selecting Single Items to Measure Doubly Concrete Constructs: A Cautionary Tale,” has recently been accepted for publication in the Journal of Business Research. Authored by Marko Sarstedt (OvGU), Adamantios Diamantopoulos (University of Vienna), Thomas Salzberger (Vienna University of Economics and Business), and Petra Baumgartner (Home Shopping Europe GmbH), the study sheds light on the practical use of single-item measures, which have recently become more en vogue due to studies arguing in favor of their psychometric properties vis-à-vis multi-item scales. However, their effective use requires (1) expert raters to designate the focal construct as being doubly concrete, and (2) researchers to find a ‘good’ single item to represent the construct. The study examines whether expert raters identify the doubly concrete nature of constructs that prior research presents as exemplary in this respect. Furthermore, the study compares the efficacy of a broad range of selection mechanisms based on expert judgment and statistical criteria for identifying the best item in a scale. The results show that expert raters do not share the commonly held belief that researchers can validly measure constructs such as attitude toward the ad, or brand, with single items. Further analyses show that neither rater assessments, nor statistical criteria prove valuable regarding identifying an appropriate single item from a set of candidate items.
 
Datum / Date: 24.08.2015

Lehrstuhl für Marketing Post-Exam review for "Marketing Methods Analysis" and "Marketing Grundlagen"
 
The post
 
Datum / Date: 01.08.2015

zurück 1 | 2 | 3 | 4 | [5] | 6 vor

Last Modification: 09.04.2019 - Contact Person:

Sie können eine Nachricht versenden an: Webmaster
Sicherheitsabfrage:
Captcha
 
Lösung: