Otto-von-Guericke-Universität Magdeburg

 
 
 
 
 
 
 
 

Aktuelles / News

Guest lecture by Frank Harnischfeger: FSC‘s future strategy

10.11.2017 - The Chair of International Management invites everybody to an interesting guest lecture about FSC‘s future strategy by Frank Harnischfeger on Nov 14. The guest lecture takes place at 1:15 pm in G22A-H2! Please find all further information here.
mehr...

Vortrag Dr. Elisabeth Johansson

07.11.2017 - Der Lehrstuhl für Marketing freut sich, einen weiteren Vortrag anzukündigen. Zu Gast wird Dr. Elisabeth Johansson von der Linköping University sein.  

Das Thema lautet:

"Big data, Digitalisation and Green Logistics"

Wann? 07.12.2017 - 11 Uhr
Wo? Gebäude 23, Raum 103, Interaktionszentrum
Nähere Informationen hier! Einen Abstract gibt es hier.

Zur Person:

Elisabeth Johansson arbeitet als Assistant Professor an der Linköping University in Schweden. Sie promovierte dort im Juni 2016 auf dem Gebiet des Qualitätsmanagements. Im Herbst 2014 war sie Gastprofessorin an der Management School der Universität Liverpool. Neben der Forschung lehrt sie u. a. Statistische Qualitätskontrolle, Philosophie der Wissenschaften und kundenorientierte Dienstleistungs- und Serviceentwicklung.

Während des Vortrages wird Frau Johansson einen Einblick in ihre spannende Forschung geben. Hierbei wird sie unter anderem über ein Projekt sprechen, dass sich mit künstlicher Intelligenz und Big Data im Gesundheitssektor befasst.

Hier finden Sie den CV von Frau Johansson.

 
mehr...

Registration process for "Advanced Marketing Research" examination

01.11.2017 - Please note that the registration process for the examination in Advanced Marketing Research will be as follows:

Students have to register for the exam only from November 20th to November 22nd, 2017 via LSF.
The registration is neccessary and mandatory. It is not possible to register at another time.

The final open-book exam will be on December 06th, 2017 (1:00 p.m. - 3.00 p.m.).
mehr...

Paper accepted

10.10.2017 - The paper of Marcel Lichters, Frauke Kühn and Nina Krey with the title: "The Touchy Issue of Produce in Online Retailing: The Impact of Need for Touch" was accepted for the 2017 Retail and Distribution Symposium of the Society for Marketing Advances (SMA) Conference.
mehr...

Klausureinsichten/ Post-exam reviews

21.09.2017 - Die Klausureinsicht für Marketing (41021), Marketing Management (11058), Marketing Methods and Analysis (20566) und Marketing Performance Management (41058/20952) findet am Freitag, dem 13. Oktober 2017, von 08:00 bis 09:00 Uhr im Raum G22A-362 statt.

The post-exam review for Marketing (41021), Marketing Management (11058), Marketing Methods and Analysis (20566) and Marketing Performance Management (41058/20952) will take place on October 13th, 2017, 08:00 am to 09:00 am in room G22A-362.
mehr...

Vorträge Dr. Dipayan Biswas finden wie geplant statt!

12.09.2017 - Der Lehrstuhl für Marketing freut sich, zwei interessante Vorträge anzukündigen. Zu Gast wird Dr. Dipayan Biswas sein.  

Der erste Vortrag richtet sich an alle Kollegen und Kolleginnen. Das Thema lautet:

"Sensory Marketing: Overview and Emerging Research Findings"

Wann? 20.09.2017 - 10 Uhr
Wo? Gebäude 23, Raum 103, Interaktionszentrum
Alle weiteren Infos hier.

Der zweite Vortrag richtet sich an alle Doktoranden und Doktorandinnen der OvGU und lautet

"Ideas for Publishing in Top-Tier Journals"

Wann? 20.09.2017 - 14 Uhr
Wo? Gebäude 23, Raum 103, Interaktionszentrum
Über eine Anmeldung an Doreen.Neubert@ovgu.de freuen wir uns. Diese ist jedoch nicht verplichtend.
Alle weiteren Infos hier.

Zur Person:
Dipayan Biswas ist Professor für Marketing an der Universität South Florida. Seine Forschung konzentriert sich auf die Bereiche Sensory Marketing, Behavioral Judgment & Decision Making sowie Digital Marketing. Er publizierte bereits im Journal of Marketing Research, dem Journal of the Academy of Marketing Science, dem Journal of Consumer Research und anderen.

Um mehr über Dr. Biswas zu erfahren, klicken Sie hier.

____________________________

The chair of Marketing invites you to two guest lectures of Dipayan Biswas. The topics are:

Sensory Marketing: Overview and Emerging Research Findings

When? 20/09/17 at 10:00 am
Who? All PhD students

and

"Ideas for Publishing in Top-Tier Journals"

When? 20/09/2017 at 02:00 pm
Who? All colleagues


Where? Building 23, room 103 (Interaction Center)

Dipayan Biswas is Professor of Marketing at the University of South Florida. His research interests focus on Sensory Marketing, Behavioral Judgment & Decision Making, and Digital Marketing. He has published his research in the Journal of Marketing Research, The Journal of the Academy of Marketing Science, Journal of Consumer Research and others.

For more information about about Dr. Biswas please click here.

 
mehr...

Prof. Sarstedt im F.A.Z.-Ranking

08.09.2017 - Im aktuellen Ranking "Deutschlands einflussreichste Ökonomen" der Frankfurter Allgemeinen Zeitung belegt Marko Sarstedt im Bereich “Forschung” den fünften Platz. Mehr Informationen in der Meldung der Universität (Link).
mehr...

Special Issue of “Business Research”

08.09.2017 - Alexander Dilger (Universität Münster) and Marko Sarstedt will be editing a special issue of “Business Research,” the official journal of the German Academic Association for Business Research (VHB). The special issue on “(Ir)rationality of Decisions in Business Research and Practice” invites submissions of papers that contribute directly to the theme of the

Annual Conference of the German Academic Association for Business Research (VHB) in

Magdeburg, May 23 - 25, 2018. Please see the call for papers here.
mehr...

Alle News anzeigen
Letzte Änderung: 05.09.2017 - Ansprechpartner: Webmaster