Otto-von-Guericke-Universität Magdeburg

 
 
 
 
 
 
 
 

Aktuelles / News

Vorträge Dr. Dipayan Biswas finden wie geplant statt!

12.09.2017 - Der Lehrstuhl für Marketing freut sich, zwei interessante Vorträge anzukündigen. Zu Gast wird Dr. Dipayan Biswas sein.  

Der erste Vortrag richtet sich an alle Kollegen und Kolleginnen. Das Thema lautet:

"Sensory Marketing: Overview and Emerging Research Findings"

Wann? 20.09.2017 - 10 Uhr
Wo? Gebäude 23, Raum 103, Interaktionszentrum
Alle weiteren Infos hier.

Der zweite Vortrag richtet sich an alle Doktoranden und Doktorandinnen der OvGU und lautet

"Ideas for Publishing in Top-Tier Journals"

Wann? 20.09.2017 - 14 Uhr
Wo? Gebäude 23, Raum 103, Interaktionszentrum
Über eine Anmeldung an Doreen.Neubert@ovgu.de freuen wir uns. Diese ist jedoch nicht verplichtend.
Alle weiteren Infos hier.

Zur Person:
Dipayan Biswas ist Professor für Marketing an der Universität South Florida. Seine Forschung konzentriert sich auf die Bereiche Sensory Marketing, Behavioral Judgment & Decision Making sowie Digital Marketing. Er publizierte bereits im Journal of Marketing Research, dem Journal of the Academy of Marketing Science, dem Journal of Consumer Research und anderen.

Um mehr über Dr. Biswas zu erfahren, klicken Sie hier.

____________________________

The chair of Marketing invites you to two guest lectures of Dipayan Biswas. The topics are:

Sensory Marketing: Overview and Emerging Research Findings

When? 20/09/17 at 10:00 am
Who? All PhD students

and

"Ideas for Publishing in Top-Tier Journals"

When? 20/09/2017 at 02:00 pm
Who? All colleagues


Where? Building 23, room 103 (Interaction Center)

Dipayan Biswas is Professor of Marketing at the University of South Florida. His research interests focus on Sensory Marketing, Behavioral Judgment & Decision Making, and Digital Marketing. He has published his research in the Journal of Marketing Research, The Journal of the Academy of Marketing Science, Journal of Consumer Research and others.

For more information about about Dr. Biswas please click here.

 
mehr...

Prof. Sarstedt im F.A.Z.-Ranking

08.09.2017 - Im aktuellen Ranking "Deutschlands einflussreichste Ökonomen" der Frankfurter Allgemeinen Zeitung belegt Marko Sarstedt im Bereich “Forschung” den fünften Platz. Mehr Informationen in der Meldung der Universität (Link).
mehr...

Special Issue of “Business Research”

08.09.2017 - Alexander Dilger (Universität Münster) and Marko Sarstedt will be editing a special issue of “Business Research,” the official journal of the German Academic Association for Business Research (VHB). The special issue on “(Ir)rationality of Decisions in Business Research and Practice” invites submissions of papers that contribute directly to the theme of the

Annual Conference of the German Academic Association for Business Research (VHB) in

Magdeburg, May 23 - 25, 2018. Please see the call for papers here.
mehr...

New Publication on PLS-SEM

08.09.2017 - The article titled “An Assessment of the Use of Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM) in Hospitality Research” has been accepted for publication in International Journal of Contemporary Hospitality Management, a premier journal in the field. In this article, we systematically examine how PLS-SEM has been applied in major hospitality research journals with the aim of providing important guidance and, if necessary, opportunities for realignment in future applications. Our review of all PLS-SEM studies published in six SSCI-indexed hospitality management journals between 2001 and 2015 shows that, compared to other fields, several reporting practices are clearly above standard but still leave room for improvement. Furthermore, hospitality researchers seem to be unaware of recent extensions of the PLS-SEM method, which clearly extend the scope of the analyses and help gaining more insights from the model and the data.
mehr...

Gastvortrag: Bruno Kramm

22.06.2017 - Der Lehrstuhl für Marketing lädt zum Gastvortrag ein:
Am 27.06.2017
um 11:15 Uhr
im Gebäude 26-Hörsaal 1

Zu Gast sein wird Bruno Kramm, Musiker in der Band „Das Ich“ und Gründer des Musiklabels „Danse Macabre“.

Das Thema seines Vortrages lautet:
„Fame, Followers, Filterbubbles - Musikmarketing im postfaktischen Longtail“

Weitere Informationen finden Sie hier.
mehr...

Gastvortrag: Kussai El-Chichakli, Coca-Cola European Partners Deutschland GmbH

15.06.2017 -
mehr...

Ausfall Marketing Übung 15. und 16.06.

09.06.2017 - Liebe Studierende,

die Marketing Übung wird am 15.06. und am 16.06. ausfallen.
mehr...

Gastvortrag/ Guest Lecture: Alexander Wendland, factworks, Berlin/ San Mateo

08.06.2017 - Am 13.06.2017 heißt  der Lehrstuhl für Marketing  Herrn Alexander Wendland, Director von factworks, Berlin/ San Mateo, zu einem Gastvortrag bzw. Workshop zum Thema "Conjoint Analysis" im Rahmen der Veranstaltung Marketing Methods and Analysis willkommen. Der Gastvortrag findet um 15.00 Uhr (s.t.) in G22A-020 statt. Der Workshop wird in englischer Sprache durchgeführt. Weitere Informationen erhalten Sie hier.

Zur Teilnahme möchten wir alle Interessierten herzlich einladen.

On June, 13, Alexander Wendland, Director of factworks Berlin/ San Mateo, will guide a "Conjoint Workshop" in the course of our lecture Marketing Methods and Analysis. If you are interested, come to building 22-A020 at 3 pm. The workshop will be held in English. For further information, click here.
mehr...

Alle News anzeigen
Letzte Änderung: 05.09.2017 - Ansprechpartner: Webmaster