Aktuelles / News

Ausfall Marketing Übung 28.04.2017

24.04.2017 -

Liebe Studierende,

die Übung zur Vorlesung "Marketing" wird am Freitag dieser Woche (28.04.2017) ausfallen.
Grund hierfür ist der Gastvortrag während der Übung am Donnerstag, 27.04.2017.

mehr ...

Gastvortrag Schuberth Holding GmbH

21.04.2017 -

Der Lehrstuhl für Marketing lädt alle Interessenten zum Gastvortrag ein:

Am 27.04.2017
um 11:15 Uhr
im Gebäude 26-Hörsaal 1

Zu Gast sein wird Wirtschaftsjunior Jan-Christian Becker, CEO der SCHUBERTH Holding GmbH, Magdeburg.
Das Thema seines Vortrages lautet: „Corporate Identity & Design als Teil einer erfolgreichen Wachstumsstrategie“

Weitere Informationen zum Vortrag und zu Jan-Christian Becker finden Sie hier.

mehr ...

Vortrag Dr. Erik Mooi

18.04.2017 -

Der Lehrstuhl für Marketing freut sich, einen interessanten Vortrag im Rahmen des Forschungskolloquiums anzukündigen. Zu Gast wird Dr. Erik Mooi sein und das Thema seines Vortrages lautet „Monitoring and Repeated Contracting: Stock Market Reactions to Technology Licensing Contracts”.

Der Vortrag findet statt:

Am 20.04.2017 um 14:00 Uhr
im Fakultatszentrum (Gebäude 22, Raum A-225).

Im Anschluss an seinen Vortrag bietet Dr. Mooi eine Sprechstunde zum Thema im Fakultätszentrum an.

Zur Person:
Dr. Erik Mooi ist Dozent für Marketing an der Universität Melbourne. Seine Forschung konzentriert sich auf die Bereiche Businessmarketing, inklusive der Themen Vertragsabschlüsse, Technologielizenzierung und Franchising. Er publizierte bereits im Journal of Marketing, dem International Journal of Research in Marketing, dem Journal of Business Research und anderen. Dr  Mooi und Professor Sarstedt sind die Autoren von A Concise Guide to Market Research.

Mehr Informationen über den Vortrag erhalten Sie hier. Um mehr über Dr. Mooi zu erfahren, klicken Sie hier.

____________________________

The chair of Marketing invites you to a guest lecture of Erik Mooi. The topic is „Monitoring and Repeated Contracting: Stock Market Reactions to Technology Licensing Contracts”.

When? 20/04/17 at 2:00 pm
Where? Building 22, room A-225 (Fakultätszentrum)

After his lecture, Dr. Mooi provides an office hour to the topic (building 22, room A-225).

Dr. Erik Mooi is a Senior Lecturer in Marketing at the University of Melbourne. His research interests focus on business marketing including topics such as inter-firm contracting, technology licensing, and franchising. He has published his research in the Journal of Marketing, the International Journal of Research in marketing, The Journal of Business Research and others. He and Professor Sarstedt are the authors of A Concise Guide to Market Research.

For more information about the lecture click here and to get further facts about Dr. Mooi please click here.

mehr ...

Erste Übung/ First tutorial in "Marketing"

06.04.2017 -

Die erste Übung der Veranstaltung "Marketing" findet am 20.04.2017 statt.

The first tutorial in "Marketing" will take place on April 20th, 2017.

mehr ...

Klausureinsicht/ Post-exam review - Marketing; Marketing Management; Marketing Performance Management

28.03.2017 -

Die Klausureinsicht für Marketing (11021), Marketing Management (11058) und Marketing Performance Management (41058/20952) findet am Donnerstag, dem 13. April 2017, von 08:00 bis 09:00 Uhr im Raum G22A-362 statt.

The post-exam review for Marketing (11021), Marketing Management (11058) and Marketing Performance Management (41058/20952) will take place on April 13th, 2017, 08:00 am to 09:00 am in room G22A-362.

mehr ...

JAMS paper named a New Hot Paper in Essential Science Indicators

15.03.2017 -

The article “A new criterion for assessing discriminant validity in variance-based structural equation modeling,” published in Journal of the Academy of Marketing Science (Volume 43, Issue 1, 2015) and authored by Jörg Henseler (University of Twente), Christian M. Ringle (Hamburg University of Technology), and Marko Sarstedt (Otto-von-Guericke-University Magdeburg) was recently named a New Hot Paper for Economics & Business in Essential Science Indicators (ESI). ESI comprises papers published in the past two years that are in the top one-tenth of one percent (0.1%) in terms of citations for their field and publication period.

ESI is a unique and comprehensive compilation of science performance statistics and science trends data, covering a multidisciplinary selection of 12,000+ journals from around the world. It is based on journal article publication counts and citation data from Clarivate Analytics, the company that maintains the Web of Science, Journal Citation Reports, and many others.

More information: http://clarivate.com/new-hot-papers-in-essential-science-indicators-3/?category=science-research-connect

For an interview with Marko Sarstedt in the Clarivate Analytics Science Research Connect blog:

http://clarivate.com/new-hot-paper-in-economics-business-reports-on-new-method-for-model-evaluation/?category=science-research-connect

mehr ...

Special issue co-edited by Prof. Dr. Sarstedt

15.03.2017 -

Wen-Lung Shiau (Ming Chuan University, Taiwan), Marko Sarstedt (OvGU), and Joseph F. Hair (University of South Alabama, USA) are editing a special issue of Internet Research (Impact Factor: 3.07) on partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM). The submission due date is December 01, 2017. For more information, see http://emeraldgrouppublishing.com/products/journals/call_for_papers.htm?id=7145

mehr ...

Hiwi-Stelle im Informatikbereich zu vergeben

01.03.2017 -

Der Lehrstuhl für Marketing sucht ab April 2017 eine weitere studentische Hilfskraft für den Bereich Informatik. Weitere Infos erhalten Sie hier.

mehr ...

zurück 5 | 6 | 7 | 8 | [9] | 10 | 11 | 12 | 13 vor

Letzte Änderung: 09.04.2019 - Ansprechpartner: Webmaster